В рамках Академії лідерства з інтернаціоналізації 2020 року викладачі з 20 українських університетів разом зі студентами та викладачами американських закладів вищої освіти розробили та провели програми віртуального обміну для студентів. Прослухавши серію вебінарів щодо створення та модерування модулів віртуального обміну, вони отримали необхідні знання та навички щодо інтеграції цих модулів у процес викладання свого предмету в університетах та безпосередньо реалізували обміни.
Програма EducationUSA «Академія лідерства з інтернаціоналізації» покликана об’єднати українських та американських викладачів університетів, а також студентів за допомогою віртуальних навчальних технологій.
Першим етапом співпраці з EducationUSA було навчання системі віртуальних обмінів COIL, яку запровадив американський університет SUNY (The State University of New York). Система COIL (Collaborative Online International Learning) надає можливість студентам із різних країн співпрацювати онлайн, вивчаючи спільні модулі в рамках своїх дисциплін. Тренінги мали на меті ознайомити учасників із сучасними інструментами викладання онлайн, ініціювання та підтримання віртуальних обмінів між ЗВО та особливостями роботи з міжнародною аудиторією. Це особливо цінно зараз, в умовах пандемії, коли можливість очних стажувань та обмінів обмежені.
Ділимося з вами деякими успішними проєктами продуктивної співпраці цього року:
Запорізький національний університет:
- Викладачки факультету журналістики ЗНУ Катерина Сіріньок-Долгарьова та Юлія Любченко ініціювали віртуальний студентський обмін з Державним університетом Анджело (Angelo State University), Техас, США. До реалізації ідеї долучилися студенти 3-4 курсів спеціалізацій «Радіожурналістика» й «Інтернет-журналістика». Протягом семестру студенти працюватимуть у командах з американськими колегами та досліджуватимуть соціальні явища. Мета проєкту – розвинути навички спілкування та створити журналістські матеріали на суспільно важливі теми.
Національний університет “Львівська політехніка”:
- На кафедрі менеджменту і міжнародного підприємництва Львівської політехніки в межах реалізації програми Internationalization Leadership Academy відбулося викладання в режимі онлайн курсу Global sustainability, розробленого професором Скотом Волкером (Northwest Vista College та Creighton University, США) та доцентом кафедри Вікторією Харчук. Значущим є те, що слухачами цього курсу є як студенти Львівської політехніки, так і студенти партнерського університету. Участь у програмі є цінною для викладачів, оскільки дає змогу не лише забезпечити розвиток професійних компетенцій, а й ознайомитись та поширити кращі освітянські практики американських ЗВО в українських університетах. Водночас студенти Львівської політехніки мають змогу навчатись у мультикультурному середовищі та удосконалювати рівень володіння англійською мовою.
Національний університет “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка”:
- Науково-педагогічні працівники та студенти гуманітарного факультету Полтавської політехніки взяли участь у віртуальному академічному обміні Virtual Exchange Cultural perspectives of the USA and Ukraine. Американські партнери університету з Коледжу Санта Фе поділилися найновішими тенденціями у молодіжній науці, практичними освітніми кейсами та провели серію мотиваційних зустрічей зі студентською молоддю. Метою проєкту стало створення сприятливих умов стимулювання творчої фахової діяльності майбутніх молодих науковців, мотиваційні зустрічі з американськими студентами, обмін практичним досвідом та креативними ідеями, ознайомлення студентської молоді з результатами останніх досліджень та найновішими тенденціями в різних галузях знань. У науково-освітньому проєкті взяли участь близько тридцяти викладачів і студентів Полтавської політехніки та Коледжу Санта Фе.
- Також кандидатка педагогічних наук, декан гуманітарного факультету Полтавської політехніки Анна Агейчева у рамках програми обміну взяла участь у роботі дводенної міжнародної конференції «21st Annual FCIE Conference», що відбувалася 7-8 жовтня в Коледжі Санта Фе (Флорида, США). Науковиця презентувала успішний досвід тісної співпраці університету з міжнародними партнерами у сфері науки, освіти та інновацій.
Полтавський державний аграрний університет:
- Професорка кафедри економіки та міжнародних економічних відносин Юлія Смойлик є учасницею Академії Лідерства та координує впровадження віртуального обміну в Полтавському державному аграрному університеті. Юлія створює спільний проект разом із партнером та студентами Salem State University. Попри мовні бар’єри, значну різницю в часі та культурні відмінності, цей досвід допомагає розвивати як м’які, так і тверді навички. А також дає нагоду студентам закладу збудувати зв’язки з американськими ровесниками.
СумДУ — Сумський державний університет:
- 21 жовтня викладачка кафедри управління імені Олега Балацького Тетяна Майборода та її студенти презентували груповий проєкт «Конфлікти, міжнародний бізнес та міжнародне лідерство» у рамках COIL модулю з Діпрою Джха, професором Вашингтонського державного університету. Разом з трьома студентами 3-го курсу були представлені конфлікти України, Гани та Нігерії, проаналізовані специфіка, причини, вплив на економіку та світовий бізнес, а також розглянуті аспекти лідерства. «Помаранчева революція», «Конфлікти вождів» та «Поліцейська жорстокість» – це все про життя світу у XXI сторіччі. Презентація викликала жвавий інтерес від співслухачів університетів-партнерів проєкту, студенти та викладачі ділилися власними враженнями та відзначали схожі та унікальні риси розглянутих у проєкті конфліктів між країнами.
Тернопільський педагогічний університет:
- На факультеті філології та журналістики розпочато фазу реалізації COIL-проєкту «Академія лідерства з інтернаціоналізації». Здобувачі другого (магістерського) рівня чинних на ФІЖ ОПП, а також першого (бакалаврського) рівня ОПП Середня освіта (Фізика, англійська мова і література) працюють спільно з іноземними колегами-студентами у межах курсу «Міжкультурна комунікація: англо-українські паралелі» (викладачі: доц. Ольга Петришина, проф. Мар’яна Сокол). У проєкті також беруть участь студенти університетів США (SUNY Brockport – Державний університет Нью-Йорка, керівник – проф.Джі Занг) і Франції (INUC – Інститут національного університету Шамполіон, керівник – Синтія Боєр).
Національний педагогічний університет імені Драгоманова:
- Дякують EducationUSA Ukraine та Internationalization Leadership Academy за чудовий шанс взяти участь у програмі COIL. Вони вже провели дві онлайн-сесії з американськими колегами з Техасу, Аламо.