Докторська програма з освіти дорослих. Education USA

Індивідуальність та міждисциплінарність – принципи підготовки фахівців з освіти дорослих в США

Олександра Сегін Education Abroad Coordinator, Texas State University
Індивідуальність та міждисциплінарність – принципи підготовки фахівців з освіти дорослих в США

Олександра приїхала в Америку студенткою в 2003 році з метою розширення свого  кругозору і підвищення знань про міжнародні освітні системи. Її зацікавленість міжнародною освітою  почалася ще в Україні, коли вона навчалася на факультеті іноземних мов у Львівському національному університеті імені Івана Франка і продовжилася під час викладання англійської мови в Польщі.

В Америці Олександра навчалася в трьох вищих навчальних  закладах і отримала широкий освітній досвід. Спочатку вона навчалася в дворічному коледжі (LaGuardia Community College, NYC) і отримала ступінь асоціата  за спеціальністю асистент адвоката. Згодом Олександра здобула ступінь магістра з державного управління (MPA) в John Jay College of Criminal Justice, NYC.  І в 2015 році вона здобула ступінь доктора наук (a Ph.D. degree) в галузі освіти, а саме освіти дорослих, професіоналів та громадських організацій (Adult, Professional, and Community Education) в  Texas State University ( San Marcos, Texas).

Під час навчання в Америці Олександра мала можливість проходити стажування в американських компаніях (MetLife, Pfizer) щоб здобути необхідний досвід роботи. Також  вона приділяла багато часу волонтерській роботі в коледжах/університеті та у місцевих громадах, що суттєво збільшило її коло знайомств і в подальшому допомогло отримати роботу в Америці.

Докторська програма з освіти дорослих, професіоналів та громадських організацій

Докторська програма (Ph.D. program) з освіти дорослих, професіоналів та громадських організацій (Adult, Professional, and Community Education) at Texas State University ( San Marcos, TX), яку закінчила Олександра, готує науковців-прaктиків, які працюють або прагнуть працювати у цій сфері в  широкому спектрі установ. Зокрема, педагоги для дорослих можуть працювати в таких організаціях як: 

  • бібліотеки, музеї та парки
  • державні установи, школи та вищі освітні заклади
  • благодійні фонди  та неурядові організації
  • військові та релігійні організації
  • професійно-технічні освітні заклади  чи професійні асоціації.

У цій докторській програмі використовується  міждисциплінарний підхід до навчання науковців та лідерів, які працюють над тим, щоб постійно вдосконалювати освіту та підсилювати важливість навчання протягом усього життя, а також розглядають  освіту у широкому значенні цього слова.


Студентів (приблизно 10-15) приймають до когорти (cohort) восени кожного року. Заняття проводяться вечорами або у вихідні дні для зручності працюючих професіоналів. Студенти можуть обрати два класи –  це шість кредитних годин на семестр або три класи з дев’ятьма кредитними годинами на семестр. Класи проходять восени, навесні та влітку. Традиційні напрямки навчання у цій програмі включають навчання дорослих, розвиток дорослих, розвиток громади та організацій, організаційне та громадське навчання, а також ознайомлення з  літературою про навчання та соціальну справедливість для дорослих. 

Студенти можуть  отримати позицію асистента докторських наукових досліджень, що відкриває можливості співпрацювати з викладачами над науково-дослідними проєктами та презентувати роботи на професійних конференціях. Також, вони можуть  допомагати викладачам у підготовці до лекцій, а також у підготовці рукописів для публікацій та різних наукових завдань. Асистенти мають право працювати до 20 годин на тиждень з компенсацією приблизно 26000 доларів США за навчальний рік.

Важливою складовою  вступу на цю програму є інтерв’ю з викладачами. Слід також пам’ятати,  що приймальна комісія факультету враховує наступні фактори при вирішенні питання про зарахування   заявника до програми:

  • докази про закінчення магістратури із середньою оцінкою 3,5 балів та  вище
  • докази зацікавленості в саме цій кар’єрі, продемонстровані  у творі (essay) та під час інтерв’ю з викладачами програми
  • три академічні/професійні рекомендації.

Важливо зазначити, що на цю докторську програму, не потрібно здавати вступні тести – GMAT (Graduate Management Admission Test)  та GRE (Graduate Record Examinations).

Більше інформації про докторську програму з освіти дорослих, професіоналів та громадських організацій (Adult, Professional, and Community Education) можна знайти на сторінці: https://apce.education.txstate.edu

Залишились питання?

Почитати FAQ

Стислi вiдповiдi на найпоширенiшi питання.

Написати нам

З радiстю вiдповiмо на будь якi питання про освiту в США.

Отримати консультацiю
Отримати консультацiю

Допоможемо з вирiшенням питань на онлайн- консультацiї.